Katalizörler egzoz sistemlerinin çok önemli bir unsurudur, egzoz gazlarının temizlenmesinden sorumludurlar, ne yazık ki çoğu zaman düzgün çalışmadıkları ve değiştirilmeleri gerektiği ortaya çıkmaktadır. Katalitik konvertörleri değiştirmek ucuz değildir, ancak katalitik konvertörü değiştirmenin maliyeti tam olarak ne kadardır ve neden bu kadar pahalıdır?
Katalitik konvertörle ilgili sorunlar herkesin başına gelebilir, şu anda 1993'ten sonra üretilen içten yanmalı motora sahip tüm binek araçlarında katalitik konvertör bulunmalıdır. Katalitik konvertör sorunlarının ne zaman ortaya çıkacağını tahmin etmek zordur, ancak bunun birkaç nedeni vardır. Katalizörle ilgili sorunlar nelerdir? Katalizörün ana arızaları şunları içerir: katalizördeki değerli metallerin oksidasyonu ve katalizör ek parçasının hasar görmesi.
KATALİZÖR SORUNLARI
Katalizörümüz düzgün çalışmıyorsa içindeki değerli metaller oksitlenmiş olabilir. Oksidasyon, araç kullanımıyla ilişkili normal bir süreçtir. Arabamızda veya kamyonumuzda birçok parça sürekli servis, aşınma ve yıpranma gerektirir, aynısı katalitik konvertör için de geçerlidir. Katalizördeki değerli metallerin oksidasyonu, konsantrasyonlarının azaldığı bir durumdur. Çok düşük değerli metal seviyeleri ile uygun egzoz gazı arıtması gerçekleşemez. Değerli metaller olmadan, egzoz sisteminden tam olarak arıtılmamış egzoz gazları salınır.
Arızalı bir katalizörün ikinci nedeni, içindeki parçanın mekanik olarak hasar görmesi olabilir. Katalitik insert en önemli elementtir, yapısı bozulursa düzgün çalışamaz. Bu durum müşteri için en maliyetlisi de olabilir. Hasarlı bir kat. her zaman yeniden kullanılamaz, bu durumda müşteriye iade için bir depozito ödenmez.
BİR KATALİZÖRÜ DEĞİŞTİRME MALİYETİ NE KADARDIR?
Katalizörlerle ilgili en yaygın sorunların neler olduğunu biliyoruz, "katalizörü değiştirmenin maliyeti ne kadar", "katalizörü değiştirmenin ne kadar sürdüğünü" belirlemek için bir teşhis koymamız ve en iyi çözümü seçmemiz gerekiyor. soruna
Katalizörle ilgili sorun birkaç şekilde çözülebilir:
1. Katalizatörün yeni, orijinal olanla değiştirilmesi
2. Katalizörün yeni, yedek veya üniversal olanla değiştirilmesi
3. Katalizatörün yenilenmiş bir parça ile değiştirilmesi veya bir yenileme servisinin gerçekleştirilmesi
Bununla birlikte, bir DPF filtresi arızası durumunda nasıl ilerleyeceğinizi merak ediyorsanız, sizi blogumuzun başka bir metnine, özellikle de " Tıkanmış bir DFP filtresi ile ne yapmalı?" metnine davet ediyoruz. –
Değiştirirken katalizör tipinin seçiminin maliyetler üzerinde etkisi vardır. En pahalı çözüm, elbette, katalizörü yeni, orijinal olanla değiştirmek olacaktır. Yeni, orijinal bir katalitik konvertör, bir binek otomobil için birkaç bin TL kamyonlar için yaklaşık bir düzine veya yüzbin TL mal olacak, yetkili bir servis merkezinden satın aldığımızda fiyat daha da yüksek olabilir. Yeni bir katalizör durumunda, montaj problemlerinden kaçınacağız.
Yeni bir tane satın almaktan daha ucuz bir çözüm , katalizörü yenisiyle değiştirmek olacaktır , yani orijinal katalizörle değil. Sözde değiştirme, belirli bir araç için orijinalinin daha ucuz bir eşdeğeri olarak üretilmiş bir parçadır. Bir "değiştirme" durumunda, belirli bir katalizörün kalitesi "orijinalinden" daha kötü olabilir, bizim sektörümüzde de böyle bir katalizörün kurulumuyla ilgili sorunlar vardır.
Katalizörü değiştirmenin üçüncü yolu, katalizörlerin yenilenmesidir - katalizör ekinin yenisiyle değiştirilmesi veya önceden yenilenmiş bir tane satın alınması. Firmamıza göre katalizörlerin değiştirilmesi belirtilen seçeneklerden en iyisidir. Değiştirme hizmeti için güncel, orijinal katalizörü kullanıyoruz. Orijinal katalizör mahfazasını kullanarak, "değişim" durumunda karşılaşabileceğimiz olası montaj problemlerinin önüne geçiyoruz. Seramik veya metal parçanın değiştirilmesiyle birlikte, katalizörün tam verimini eski haline getiriyoruz. Yöntem etkilidir, ancak aynı zamanda yeni bir ürün satın almaya kıyasla ucuzdur. Katalizörlerin değiştirerek yenileme lehine ek bir avantaj, operasyonların çevre yanlısı doğasıdır. Yenileniyorlar, yeni parçalar oluşturmuyoruz, ancak mevcut olanların işlevselliğini geri yükleyerek zamandan, enerjiden ve kaynaklardan tasarruf ediyoruz.
Yenilemeden sonra katalizörün veya yenilenen parçanın tam maliyetini belirlemek için , katalizör servisimizin aracın özel modelini, tercihen VIN numarasını da bilmesi gerekir.
Katalizörü değiştirmek ne kadar sürer? B'den başlamaktadır. aynı zamanda belirli bir durumu bilerek cevaplanabilecek bir sorudur. Araç servisimize giderse, en kötü durumda, tüm süreç yaklaşık 1-2 iş günü (genellikle 2-5 saat) sürerken, halihazırda stoklarımızda rejenere bir katalizör varsa, sürecin kendisi çok daha kısa olacaktır. ve yaklaşık 1-2 saat sürecektir. Kamyonlarda yenileme en az bir gün olacaktır.