DPF filtresi, nedir bu?
DPF filtrelerinin ve aynı zamanda FAP veya GPF'nin işlevi çok genel olarak aracın egzoz sisteminden çıkan egzoz gazlarını temizlemek ve esas olarak partikül maddeyi ortadan kaldırmaktır. DPF öncelikle kurum parçacıklarını, yani yanmamış karbonu yakalamak ve kendi kendini yenileme sürecinde yakmak için tasarlanmıştır. DPF, metal bir mahfazadan, duvarlarında silisyum karbürden yapılmış çok sayıda kanaldan oluşan seramik bir parçadan oluşur. Çoğu zaman filtrelerin fiyatları yüksektir, bunun nedeni yapısından ve içindeki değerli metallerdir. platin. DPF ve FAP filtreleri, içlerinde çok fazla kurum birikmesi nedeniyle genellikle tıkanır. Aracımızı kullanırken "motoru kontrol et" ışığının yandığını fark edersek, filtremiz tıkanmış olabilir. Elbette filtrenin ne kadar çabuk tıkandığı kullanım şekline bağlıdır, DPF'ye dikkat edilmelidir. DPF bakımı nasıl yapılır? Esas olarak, zaman zaman otoyollar, otoyollar gibi belirlenmiş alanlarda daha yüksek devirlerde sürülerek motor yüksek devire getirilmelidir. Bu sayede site ziyaretlerimiz daha az sıklıkta olacaktır.
DPF filtresi nasıl onarılır?
DPF filtremize özen göstermemize rağmen tıkanmasını engelleyemiyoruz. "Tıkalı bir DPF filtresi ile ne yapılmalı?" Bu sorunun ilk bariz cevabı onu düzeltmektir. Ancak, başka bir soru ortaya çıkıyor "DPF filtresi nasıl onarılır?" Düzeltmenin birkaç yolu var. Tıkanmış bir filtre temizlenebilir, yenilenebilir veya basitçe değiştirilebilir.
Tıkanmış bir DPF filtresini temizle ifadesinin altında, egzoz sisteminin bu bölümünü verimliliğe geri döndürmenin çeşitli yöntemleri vardır. Otomotiv endüstrisinde giderek daha fazla temizlik maddesi üreticisi, dizel partikül filtrelerini temizlemek için kendi müstahzarlarını yaratıyor. Müstahzarlar filtreye bırakılmalı ve görevi onu temizlemektir. Ne yazık ki, DPF'leri temizlemek için bu tür müstahzarların kullanıcılarının görüşleri farklıdır. Bazıları bu çözümü övüyor, ancak büyük bir grup bunun tamamen etkisiz olduğuna inanıyor. Filtre temizliği özel bir makine ile içinin durulanarak yıkanması işlemi de denilebilir. DPF filtresi temizleme makinesine bağlanır ve özel bir boru sayesinde içine su ve deterjan dökülür. DPF filtrelerini yıkamak, geleneksel rejenerasyondan daha ucuz olabilir, ayrıca filtrenin çok hızlı bir şekilde tekrar tıkanmasına neden olabilir. Seramik kartuşla doldurulmuş filtrenin içi çok iyi kurutulmalıdır, kurutulmayan filtre yeni kirlerin içeride birikerek duvarlara yapışmasını kolaylaştıracaktır. Filtrenin içindeki su kurumla birleşecek ve bir kez daha "motoru kontrol et" ışığının yandığını göreceğiz. Filtrenin özel makinelerle yıkanması da bir tür rejenerasyon olarak adlandırılabilir çünkü mevcut DPF, verimliliği geri kazanmak için kullanılır. Filtrenin içindeki su kurumla birleşecek ve bir kez daha "motoru kontrol et" ışığının yandığını göreceğiz. Filtrenin özel makinelerle yıkanması da bir tür rejenerasyon olarak adlandırılabilir çünkü mevcut DPF, verimliliği geri kazanmak için kullanılır. Filtrenin içindeki su kurumla birleşecek ve bir kez daha "motoru kontrol et" ışığının yandığını göreceğiz. Filtrenin özel makinelerle yıkanması da bir tür rejenerasyon olarak adlandırılabilir çünkü mevcut DPF, verimliliği geri kazanmak için kullanılır.
Dizel partikül filtre temizliğinin yanı sıra filtre yenileme işlemi de yapılabilmektedir . Daha önce de belirtildiği gibi, rejenerasyon birkaç şekilde gerçekleştirilebilir. Rejenerasyonun ana varsayımı, etkinliğini eski haline getirmek için mevcut bileşenleri kullanmaktır.
Bize göre en iyi rejenerasyon yöntemi, filtredeki yabancı maddeleri üfleyerek fırında yakmak. İlk yöntem, DPF'deki kurumu basınçlı hava ile üflemektir. Filtre çok kirliyse dışarı üflemenin yanı sıra fırında da yanar. Isı, bir kez daha üflenen kurumu gevşetir. temizlemek için Clean Max Powe makinesini kullanıyoruz. Yukarıdaki yöntemleri birkaç yıldır başarıyla kullanıyoruz. DPF filtrelerini yenilemenin bir başka etkili yolu da filtrenin seramik içini değiştirmektir.
Temizleme ve yenilemeye ek olarak, tıkanmış bir filtreyi onarmanın üçüncü yolu, filtreyi değiştirmektir. Satın aldığınız filtre yeni, orijinal olabilir, aynı zamanda yeni, orijinal değil, yani sözde olabilir. değiştirme veya kullanma. Çevrimiçi mağazamızda on binlerce partikül filtresi veya katalizörü bulacaksınız, kendiniz kontrol edin https://www.egzoz.com.tr/kategori/partikul-filtresi Araba kullanıcıları, temizleme, yenileme veya yeni bir filtre ile değiştirmeye ek olarak, DPF'nin kaldırılması olan tartışmalı bir çözüme de karar verirler. Filtre olmamasının ve emisyon standartlarını aşmanın, genellikle yeni bir filtre satın almaktan çok daha yüksek bir para cezası alabileceğiniz yasayı ihlal ettiği vurgulanmalıdır.
Birçok DPF onarım seçeneği vardır
Dizel partikül filtreleri ve katalitik konvertörlerle ilgili sorunlar oldukça yaygındır. Özellikle arabamızı sadece şehir içi modunda kullanırsak, DPF hızla tıkanabilir ve daha fazla sürüşü engelleyebilir. "Motoru kontrol et" ışığı bunun ilk işareti olabilir. Neyse ki, yüksek maliyetini hesaba katmanız gerekmesine rağmen, DPF filtresinin onarımı karmaşık değildir. Filtreyle ilgili sorun olması durumunda birkaç çözümümüz var: temizleme, yenileme veya değiştirme. Bu durumda en ucuz çözümün mutlaka en iyisi olmadığını unutmayın. Zaman, fiyat veya ekoloji gibi bizim için önemli olan kriterler nedeniyle bize en uygun çözümü seçelim. Onarımı geciktirmeyelim veya açık ışığı hafife almayalım çünkü arabamız çalışmayabilir.