İsim | : BMW 118D - 120D PARTİKÜL FİLTRESİ M47N2 E81 E87(2005 - 09) |
Seri Numarası |
: 18307798309, 7739856 |
Cinsi | : ÖN |
Açıklama | : İnox |
Ürün Grubu | : BMW |
Teknik Özellikler:
- Ölçü: 3330x165x102 mm
- Ağırlık:16200 gr
- Miktar: Adet
- Renk: Krom
- Menşei: Europa
- Garanti: 12 ay
- Sektör lideri, en kaliteli ve teknolojik firma.
- Katalitik konvertör. Paslanmaz çelikten imal edilmiş son teknoloji ile kaplanmıştır. Orta kısımda ayrıca keramik filtreyi tutan metal kasa konvertör ısındığında keramik tabakanın titreşmesini ve ses yapmasını engeller. Metal kasa giriş çıkış boruları üzerine kaynatılarak iç kısımdaki havanın kolayca akışını sağlar. Oksijen sensörlüdür. Mono bal peteği keramik emisyon değerlerine uygun gaz salınmasına yardımcı olur. Tüm ürünler üretim prosesinde yağa ve kırıntılara karşı ayrıca yıkanmıştır. ISO 9002 ve OBDA 2 emisyon standartlarına uygun arıza ışığı ile tespit edilebilir bir üründür.
MARKA | MODEL | Bauform | YIL | KW | PS | ccm | Info | KBA |
BMW 1 (E81, E87) | 118d | Schrägheck | 09.04 - | 90 | 122 | 1995 | 0005-164 | |
BMW 1 (E81, E87) | 118d | Schrägheck | 09.04 - | 90 | 122 | 1995 | 0005-173 | |
BMW 1 (E81, E87) | 118d | Schrägheck | 09.04 - | 90 | 122 | 1995 | 0005-AAG | |
BMW 1 (E81, E87) | 118d | Schrägheck | 09.04 - | 90 | 122 | 1995 | 0005-ACT | |
BMW 1 (E81, E87) | 118d | Schrägheck | 09.04 - | 90 | 122 | 1995 | 0005-ACV | |
BMW 1 (E81, E87) | 120d | Schrägheck | 09.04 - | 120 | 163 | 1995 | 0005-167 | |
BMW 1 (E81, E87) | 120d | Schrägheck | 09.04 - | 120 | 163 | 1995 | 0005-AAL | |
BMW 1 (E81, E87) | 120d | Schrägheck | 09.04 - | 120 | 163 | 1995 | 0005-ACP | |
BMW 1 (E81, E87) | 120d | Schrägheck | 09.04 - | 120 | 163 | 1995 | 0005-ARR | |
BMW 1 (E81, E87) | 120d | Schrägheck | 09.04 - | 120 | 163 | 1995 | 0005-ASI |
Partikül filtreleri (DPF)
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin faydalı ömrü 80.000 km ila 140.000 km arasındadır. DPF, yalnızca kurumu yakalayabilen seramik bir element olan partikül madde için yalnızca geçici bir depodur.
DPF düzgün çalışmıyorsa çoğu durumda orijinal (veya önceki) parçayı değiştirmeden önce yapılması gereken minimum kontrol listesine uyulmamıştır. Partikül filtresi ancak zincirin tamamı fabrika spesifikasyonlarına göre çalıştığında gerektiği gibi çalışacaktır.
Kurulum talimatlarına uyulmadığı takdirde yeni partikül filtreleri garanti kapsamına girmez! Bu konuda daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (partikül filtreleri) altında okuyun .
Daha fazla bilgi (partikül filtreleri)
Her partikül filtresi (DPF), yalnızca kurumu yakalayabilen seramik bir elemandır. DPF'de toplanan kurumun yakılması gerekir. OBD sistemli veya sistemsiz motor yönetimi, rejenerasyon adı verilen bu yanmadan sorumludur. Motor yönetimi tüm ölçüm parametrelerini doğru bulursa rejenerasyon gerçekleşecektir.
Partikül filtresi (DPF) rejenerasyon yapmadığında veya rejenerasyon kesintiye uğradığında siyah karbon partikülleri ile dolar. Motorun genel durumuna bağlı olarak, birkaç saat sonra filtre, rejenerasyon artık gerçekleşemeyecek kadar kurumla dolabilir. En kötü durumda, iç filtrenin tamamı erimeye maruz kalacaktır!
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin faydalı ömrü 80.000 km ila 140.000 km arasındadır. Her rejenerasyondan sonra küçük bir artık ürün kalır. Filtrede kalan ve kül olarak bilinen bu artık ürün ancak özel makineler kullanılarak uzaklaştırılabilmektedir. Bu temizliğin araçtan ayrı olarak yapılması gerekmektedir. Bazı arabalarda aks sayacı adı verilen bir sayaç bulunur. Motor yönetiminin bu kısmı, rejenerasyon sayısını sayar ve filtrenin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini belirler.
Motor yönetim sisteminin yanlış işleyişi birçok kısa ve gereksiz rejenerasyona neden olabilir. Bu, sayacın, filtrenin temizlenmesi gereken seviyedeki yüksek kayıt sayılarına hızla yükselmesine neden olur. OBD sistemi filtrenin değiştirilmesi gerektiğini belirtirken, filtrede bir sorun olmaması oldukça olasıdır.
Kurulum talimatlarına uyulmadığı takdirde yeni veya temizlenmiş bir DPF sistemi kurmanın bir anlamı yoktur. Aracın motor yönetimi tarafından devreye alınan rejenerasyon, kurumu yakarak filtreyi temizliyor. Tüm yanma zincirindeki en küçük hata bile kurum miktarını arttırır. Orijinal fabrika sırası ile aynı olmayan bir yenileme, filtrenin birkaç saat içinde kurumla dolmasına neden olacaktır.
Partikül filtreleri
Partikül filtresi kurum için yalnızca geçici bir depolama yeridir. Bir partikül filtresi ancak rejenerasyon periyotlarının gerekli/gerekli sıklıkta gerçekleşmesi durumunda düzgün şekilde çalışabilir. Rejenerasyon frekansı bozulursa partikül filtresi dolacaktır.
Asgari kontrol listesi:
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Katkı maddesi seviyesini, tipini ve kalitesini kontrol edin
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma sıvısı tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Rejenerasyon sıklığını ve verimliliğini kontrol edin
- (Ön)katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Partikül filtresinin ön kısmında sıvı conta kullanmayın. Özel düşük küllü motor yağı tavsiye edilir. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi önemle tavsiye edilir.
Partikül filtresi ancak minimum kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında işini düzgün bir şekilde yapabilir.