İsim | : Fiat 1.6 - 2.0 Dizel Partikül Filtresi Euro-6 2021>... |
Seri Numarası | : 52152111 3629387 |
Cinsi | : Metal |
Montaj Yeri | : Ön |
Ürün Grubu | : Fıat |
- Ölçü: mm
- Ağırlık: 4200 gr
- Miktar: Adet
- Renk: Chrom
- Menşei: Europa
- Garanti: 12 ay
- Sektör lideri, en kaliteli ve teknolojik firma.
- Katalitik konvertör. Paslanmaz çelikten imal edilmiş son teknoloji ile kaplanmıştır. Orta kısımda ayrıca keramik filtreyi tutan metal kasa konvertör ısındığında seramik tabakanın titreşmesini ve ses yapmasını engeller. Metal kasa giriş çıkış boruları üzerine kaynatılarak iç kısımdaki havanın kolayca akışını sağlar. Oksijen sensörlüdür. Mono bal peteği keramik emisyon değerlerine uygun gaz salınmasına yardımcı olur. Tüm ürünler üretim prosesinde yağa ve kırıntılara karşı ayrıca yıkanmıştır. ISO 9002 ve OBDA 2 emisyon standartlarına uygun arıza ışığı ile tespit edilebilir bir üründür.
Katalizörler ve partikül filtreleri hakkında önemli bilgiler
Katalizörler
Katalizör en az 100.000 km dayanmalıdır. Durum böyle değilse, bunun nedeni esas olarak aşağıdakilerden kaynaklanmaktadır:
- Dış hasar
- Tıkanma veya kirlenme
- Yağ/Antifriz kirliliği
- Aşırı ısınma
Yukarıdaki sorunların ortaya çıkması halinde, yeni katalitik konvertör garanti kapsamına girmez. Yeni bir katalitik konvertör takmadan önce öncelikle nedeni giderin. Bu yapılmazsa, yeni katalizörün çalışması hızla duracaktır. Bu konuda daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (katalizörler) altında okuyun .
Daha fazla bilgi (katalizörler)
Dış hasar
Katalizördeki seramik malzeme hafif, ince duvarlı ve kırılgan malzemeden yapılmıştır. Yalıtım katmanı malzemeyi yerinde tutar ve dış hasara karşı bir tür koruma sağlar. Ancak hız tümsekleri ve yoldaki taşlar gibi nedenlerden dolayı seramik malzemede çatlaklar meydana gelebilir. Ayrıca kötü montaj, gevşek egzoz montaj macunu ve kırık egzoz sistemi de seramik malzemenin kırılmasına ve/veya çatlamasına neden olabilir.
Tıkanmış veya kirlenmiş
Katalizörlerin tıkanması ve/veya kirlenmesi yanlış yakıt kullanımından kaynaklanabilir. Kurşunlu veya kurşun yerine kullanılan yakıtların kullanılması seramik malzemeyi tıkar ve çalışmasını durdurur. Bu aynı zamanda katalizörlü sistemler için uygun olmayan yakıt katkı maddeleri için de geçerlidir. Egzoz sistemine yağ veya antifriz girdiğinde, katalitik konvertörde seramik plakalara karşı ağır bir kurum tabakası birikmesi nedeniyle hava geçişini tıkayabilir. Bu, iç kısmın tıkanmasına ve hava akışının engellenmesine neden olur. Bu, güç kaybına neden olabilir ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu, contaların sızdırmasına, piston segmanlarının aşınmasına veya diğer motor parçalarının hasar görmesine neden olabilir.
Aşırı ısınma
Fazla yakıt egzoz sistemine girdiğinde katalitik konvertöre ulaştığında yanacaktır. Bunun sonucunda değerli metallerin aşırı ısınması ve yanması meydana gelebilir. Katalizör etkinliğini kaybeder ve ciddi durumlarda seramik kısım erir ve katalizör tıkanır. Olası nedenler arasında yanlış yakıt oranı, yanlış motor ayarı, aşınmış bujiler, kırık veya arızalı lambda sensörleri sayılabilir.
Ses üretimi
Sesi absorbe etme özelliklerine rağmen katalitik konvertör susturucu olarak etiketlenmemelidir. Katalizörde aşırı yakıt mevcut olduğunda, yalıtkan koruyucu tabakayı yakıp kül eden bir takırtı ve/veya ıslık sesi meydana gelebilir.
Partikül filtreleri (DPF)
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin faydalı ömrü 80.000 km ila 140.000 km arasındadır. DPF, yalnızca kurumu yakalayabilen seramik bir element olan partikül madde için yalnızca geçici bir depodur.
DPF düzgün çalışmıyorsa çoğu durumda orijinal (veya önceki) parçayı değiştirmeden önce yapılması gereken minimum kontrol listesine uyulmamıştır. Partikül filtresi ancak zincirin tamamı fabrika özelliklerine göre çalıştığında gerektiği gibi çalışacaktır.
Kurulum talimatlarına uyulmaması halinde yeni partikül filtreleri garanti kapsamına girmez. Bu konuda daha fazla bilgiyi daha fazla bilgi (partikül filtreleri) altında okuyun .
Daha fazla bilgi (partikül filtreleri)
Her partikül filtresi (DPF), yalnızca kurumu yakalayabilen seramik bir elemandır. DPF'de toplanan kurumun yakılması gerekir. OBD sistemli veya sistemsiz motor yönetimi, rejenerasyon adı verilen bu yanmadan sorumludur. Motor yönetimi tüm ölçüm parametrelerini doğru bulursa rejenerasyon gerçekleşecektir.
Partikül filtresi (DPF) rejenerasyon yapmadığında veya rejenerasyon kesintiye uğradığında filtre siyah karbon partikülleriyle dolar. Motorun genel durumuna bağlı olarak, birkaç saat sonra filtre, rejenerasyon artık gerçekleşemeyecek kadar kurumla dolabilir. En kötü durumda, iç filtrenin tamamı bir füzyondan zarar görecektir.
Düzgün çalışan bir motorda DPF'nin faydalı ömrü 80.000 km ila 140.000 km arasındadır. Her rejenerasyondan sonra geride küçük bir artık ürün (kül) kalır. Filtrede kalan ürün ancak özel makineler kullanılarak temizlenebilir. Bu temizliğin araçtan ayrı olarak yapılması gerekmektedir. Bazı arabalarda aks sayacı adı verilen bir sayaç bulunur. Motor yönetiminin bu kısmı, rejenerasyon sayısını sayar ve filtrenin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini belirler.
Motor yönetim sisteminin yanlış çalışması birçok kısa, gereksiz rejenerasyonun gerçekleşmesine neden olabilir. Bu, sayacın, filtrenin temizlenmesi gereken seviyedeki yüksek kayıt sayılarına hızla yükselmesine neden olur. OBD sistemi filtrenin değiştirilmesi gerektiğini belirtirken filtrede bir sorun olmaması oldukça olasıdır.
Kurulum talimatlarına uyulmadığı takdirde yeni veya temizlenmiş bir DPF sistemi kurmanın bir anlamı yoktur. Aracın motor yönetimi tarafından devreye alınan rejenerasyon, kurumu yakarak filtreyi temizliyor. Tüm yanma zincirindeki en küçük hata bile kurum miktarını arttırır. Orijinal fabrika sırası ile aynı olmayan bir yenileme, filtreyi birkaç saat içinde kurumla dolduracaktır.
Katalitik konvertörler ve partikül filtreleri için minimum kurulum talimatları
Katalizörler
Her zaman otomobil üreticisinin markaya/serisine özel montaj talimatlarına uyun. Bir katalizör yalnızca fabrika spesifikasyonlarına göre çalışan bir yanma prosesinde düzgün şekilde çalışabilir. Doğru şekilde kullanılmazsa katalizör tamamen kaybolabilir (monolitin kaynaşması). Yeni bir katalitik konvertör takılmadan önce tüm olası nedenler çözülmelidir.
Asgari kontrol listesi :
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Turboyu kontrol edin
- LPG kurulumunu kontrol edin (varsa)
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma sıvısı tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Egzoz gazı karışımını kontrol edin
- (Ön)katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Katalitik konvertörün ön kısmında sıvı conta kullanmayın ve her zaman doğru yağın kullanıldığından emin olun. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi önemle tavsiye edilir.
Yalnızca minimum kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında katalizör işini düzgün bir şekilde yapabilir.
Partikül filtreleri
Her zaman otomobil üreticisinin markaya/serisine özel montaj talimatlarına uyun. Partikül filtresi kurum için yalnızca geçici bir depolama yeridir. Bir partikül filtresi ancak rejenerasyon periyotlarının gerekli/gerekli sıklıkta gerçekleşmesi durumunda düzgün şekilde çalışabilir. Rejenerasyon frekansı bozulursa partikül filtresi dolacaktır.
Asgari kontrol listesi:
- Yağ filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Hava filtresini kontrol edin ve/veya değiştirin
- Bujiyi kontrol edin ve/veya değiştirin
- Motor yönetimini kontrol edin
- Katkı maddesi seviyesini, tipini ve kalitesini kontrol edin
- Yağ tüketimini kontrol edin
- Soğutma sıvısı tüketimini kontrol edin
- Silindir kapağı contasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin
- Rejenerasyon sıklığını ve verimliliğini kontrol edin
- (Ön)katalizörün kalitesini ve kapasitesini kontrol edin
- Tüm sensörleri kontrol edin (lambda sensörleri)
- EGR valflerini ve sistemini kontrol edin
Ayrıca aşağıdakileri de test etmelisiniz:
- Enjektörler
- Meşgul
- Marş motoru ve akü
- Emisyon testi
Partikül filtresinin ön kısmında sıvı conta kullanmayın. Özel düşük küllü motor yağı tavsiye edilir. Katalitik konvertörü değiştirirken yağın da değiştirilmesi önemle tavsiye edilir.
Partikül filtresi ancak minimum kontrol listesinin tüm koşulları karşılandığında işini düzgün bir şekilde yapabilir.